Lassan átkeresztelhetem magunkat dühöngő-blogra. Nem érdekes, ezt most le kell írnom.

Történt ugyanis, hogy ma délután unalmamban kicsoszogtam a kertbe (lévén szép nagy kertünk van, sok vele a munka, főleg tavasszal) és elkezdtem volna tüsténkedni. Intek a szomszédnak, erre látom, hogy egy férfi sétál ki tőlük, munkásruhában, műszerekkel. Köszön. Én visszaköszönök.

       -Ellenőrizni szeretném a kéményeket.-kezdi a mondandóját.

       -Ellenőrizni?! Mire fel?!

       -Kormányrendelet.

       -Fasza! És ez mibe fog nekem kerülni?

       -Kéményenként 1800 forint.

       -És mi van ha nem engedem be?

       -Abból később még problémája lehet.

       -K...a jó!-mondom dühösen.-Jöjjön be! Nagyon örülünk neki, hogy minden szarral le  akarnak minket húzni, ez most nagyon hiányzik!

       -Ezt minden 10. háznál végig kell hallgatnom.-jön a válasz.

       -Persze, mert egy idióta, felesleges ökörség ez az egész. De jöjjön nyugodtan, nem önnel van bajom, hanem alapból az ilyen dolgokkal. Hasonló munkakörben dolgozom én is, nap-mint-nap hallgatom a felháborodott embereket.

Besétálunk a pincébe. Erre kérdi:

    -Hány kéményük van?

    -Kettő, egy gázkémény és egy téglakémény a vegyes-kazánhoz. (fasza, akkor már 3600 forint a semmiért)

    -Akkor leellenőrzöm a huzatot és hogy tiszták e.

    -Ellenőrizze! De be van gipszelve a téglakémény kémlelőnyílása, mert pár napja néztem meg és eltört. Venni akartam újat, de a régi betonajtókat betiltották (100 évig jó volt, de most már veszélyes!!!), az új fajta meg 6000 forint volt a tüzépen. Éppen nem volt felesleges 6000-em.

    -Én tudok 4000-ért.

    -OK köszi, majd elintézem. (Király, még seftelni is akar?)

    -Gázkémény biztos jó, téglakémény elég nagy. 25x25-ös?

    -Mit tudom én mekkora, 25 éve ott van azóta semmi probléma vele. Főleg mióta ilyen fasza kalóriadús gázt kapunk, vissza is álltam fatüzelésre, ezt használom.

    -Na tudja mit? Beírom, hogy nem voltak itthon aztán majd fél év múlva talán lesz ellenőrzés. (Na legalább korrekt.)

    -Rendben, kösz!

Szinte minden napra kitalálnak valami jó kis lehúzást. Most őszintén: egy ilyen ellenőrzésnek mi értelme van? Biztonságot ellenőrzik? Édes Istenem, hát a saját érdekem, hogy jó legyen a kémény. Én fulladok meg, az én tetőm ég le, én kínlódok a tüzeléssel, ha rossz. Semmiféle értelmes magyarázat nincs az ilyen ellenőrzésekre. Szégyen, hogy szinte mindenhol olyan emberek hozzák a rendeleteket, akiknek semmi közük az adott témakörhöz, esetleg könyvből messziről hallottak róla valamit. De a szerencsétlen, legatyásodott embert ezzel is le tudják húzni.

Az biztos, hogy ide jöhetnek még egyszer ellenőrizni. Ha a kapun beteszik a lábukat, meg lesznek kergetve. A saját otthonában nem hagyják nyugodtan élni az embert. Miért nem ellenőrzik bőszen a pesti bérházak düledező, életveszélyes kéményeit, amikre évtizedek óta szarnak a lakók és az önkormányzatok?! Ez az egész már viccnek is rossz!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nemzeti-radikal.blog.hu/api/trackback/id/tr291822007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aqr 2010.03.08. 21:50:38

Mindenki végzi a dolgát. Csak senki se tudja, miért. :) "Hogy ne haljak éhen, azé'!" :)

Bemmbemm · http://nemzeti-radikal.blog.hu/ 2010.03.08. 21:56:55

@Aqr: Nem a faszival van bajom. Ez a munkája. Az a problémám, hogy milyen alapon akarnak még bőrt lenyúzni rólunk? Az ingatlanadó lett volna a leggusztustalanabb lépés.

Holnap jönnek megszámolni, hogy hány kilincs van a házban és mindegyik után 500 forintot be kell fizetnem?
süti beállítások módosítása